Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Åsa - 13 juni 2008 20:27

Är ni nyfikna...? Nu är det i alla fall klart!


Valparna testades med 3 olika valptest och jag tycker faktiskt att det gick ganska bra att välja ut valparna till ägarna. Tikarna var väldigt lika så där hade jag lite huvudbry men det löste sig bra ;-) Stora valptestet var jag mycket nöjd med faktiskt. Det visade på de små skillnader som jag tyckte att jag själv sett i valplådan. Aktivitetstestet som Annelie tipsade om var också mycket intressant. Det fick man fundera på ett par gånger, ex är det ju inte alltid bättre med en hund som springer runt och kollar alla föremål massor med gånger än en som leker ordentligt med de föremål den intresserar sig för. Det är ju också postivit med de som faktiskt apporterar tillbaka föremål helt spontant :-) Kul test som jag definitivt kommer att göra på nästa kull också! Det fösta "enkla" valptestet tycker jag att man kan hoppa över, och det kommer jag att göra nästa gång.


Igår föddes Beanies & Condors valpar på Kennel DeVeritas! Det var spännande och jag missade en del av dramatiken eftersom det var lite knepigt att komma loss med två barn, 3 vuxna hundar och 7 valpar. Dessutom var det dagisavslutning med fika. Men jag hann i alla fall vara med på slutet och det var så roligt. Beanie var superduktig och levererade ett gäng underbart söta små pyren... Jag tycker att de visar likheter med far och mor, och färgerna var helt underbara! De är ruskigt livliga också, piper och ålar runt som bara skjutton! Nu hoppas vi att de kommer till lika bra hem som kusinerna på Devarox, det bådar gott hittills i alla fall :-) Ska bli kul att alla ska vara med på lägret och kan lära känna varandra! 7 st blev de i alla fall, 4 tikar och 3 hanar... Känns det igen?? Frida och jag har ju hört att vi sitter ihop tidigare, så varför inte följas åt nu med...? *asg*


Här kommer bilder på Devarox D-kull 7 veckor gamla! TACK Camilla Boström som är fotograf till de underbara bilderna!


DeVito = the one and only *puss*

DeNiro = Nackhanen

Diego = Rygghanen

Doris D = huvudtiken

Dixie Q = nacktiken

Daisie T = ryggtiken

Dollie P = rumptiken


Kram från oss!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards