Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Åsa - 17 juli 2008 23:54

Nu är vi hemkomna från semester på Österlen. Det var så skönt att få vara hos mamma och bli ompysslad :-) Vi åkte ner för att min mormor skulle jordfästas på tisdagen, och det var en vacker cermoni. Solen sken när urnan sänktes ner i jorden och alla barnbarnsbarn lade rosor på graven. Mormor blev 98 år och mådde bra in i det sista, det är väl mer än de flesta får antar jag...


Annars hade vi det mysigt och hittade på en massa roliga saker med barnen, Tosselilla sommarland var helt klart favoriten! Vi hälsade på Andreas och Kalina med Cato också, verkligen trevligt att träffa dem och Cato. Han var sig lik och ett egergiknippe utan dess like. Full rulle får en ny innebörd när man träffar C-kullen ;-)


Dollie hade otur när vi var borta och blev påsprungen av en större hund och gjorde illa sig i benet. Hon fick åka en tur till veterinären och röntgdes men de hittade inget som tur var... Hon var halt när vi kom hem, men jag tycker det har blivit mycket bättre nu. Hon äter Rimadyl och vill inte helt stödja på benet när hon busat mycket. Jag hoppas att det blir bra snart! Roxane såg ut som en tunna när vi kom hem... Pappa hade missförstått anvisingarna och trodde att hon skulle ha det jag angett i dl två ggr per dag istället för att dela på två mål. Så hon går på hårddiet just nu ;-)


Idag kom Dixie och Tee (Daisie T) hit och busade med Dollan och mamma Bella! Det var underbart att träffa tjejerna och de var underbart söta! Tee har en benstomme utan dess like... Tassar som trädstammar och helt rak och fin i frambenen, det är tur att Marie gillar att vänstervarva ;-) Alla tjejerna hade underbara färger! Min lilla sötnos var spinkigast av alla och hade lång nos tyckte jag, men Frida påstår att jag måste vara blind om jag tycker det... Jag bifogar lite bilder från dagens bus med Dollie, Dixie & Daisie... Hoppsan, några bilder på barnen slank visst med...


Kram och hej!


PS. Leo har resterna av en tatuering kvar på bröstet, från Sjörövarfesten... Det är inget riktigt sår ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards