Alla inlägg den 13 september 2008

Av Åsa - 13 september 2008 20:07

Hej vänner!


Platt fall är kontentan av min och Wes start i appellen idag :-) Han ville inte gå ut på spåret, det gick inte att ha en flygande start som vi tränat in pga kort avstånd till nästa spår. Så när jag försökte starta honom utan det så tittade han förvirrat på mig, gick en lov åt fel håll och såg undrande ut... JU mer jag försökte få ut honom desto mindre ville han, och när jag förstod det så bröt jag. Sedan tog vi spåret med en flygande start 3 m från startpunkten och då gick han som på räls! Han har ALDRIG spårat så bra förut, och på stubbåker! Typiskt ;-) Alla pinnar in och fina vinklar trots korsande rådjur, så jag är nöjd i alla fall. Men nu är hans brukskarriär över, vi siktar in oss på lydnadschampionat istället :-)


Sötaste Beanie var också ute och tävlade, och missade uppflytt med mindre än 20 p... Så det blev ett GK igen. MEN Frida, det var i alla fall du som strulade till spåret för henne ;-) Gävle nästa eller?!!


En rolig sak var att jag träffade Wesleys dotter Garpenborgs Ånna, som också tävlade. Hon var så otroligt fin och mysig, en riktig pärla! Lik Wes med mycket bättre exteriört, roligt att se en förbättreing hos avkomman. Jag tog lite bilder som jag kan lägga in här, när jag laddat in dem i datorn. Ånna blev GK i appellen!


Och så till utställningsframgångarna... De stod DeNiro i Valbo och Dasie T i Stockholm för! Camilla och DeNiro åkte ändra från Norrland och ställde DeNiro, det ni! De fick de creds för också för domaren gillade Niro... Han slutade som BIM-valp m HP! Här kommer kritiken:

"Härlig pojke. Ett maskulint bra huvud, lite onödigt mycket halsskinn, bra hals och rygg, något knappt vinklad fram, mycket bra bak. Bra benstomme, litefransysk idag, växer säkert bort. Rör sig lätt & ledigt. "


I Stockholm, närmare bestämt på Gubbängsgärdet så slog syrran Tee (Dasie T) till med BIR-valp och BIG-3! Hennes kritik har jag inte fått ännu men den kommer... Skitkul!


JÄTTEGRATTTIS TILL ER BÅDA!!!!!


Kram Åsa och trötta gänget ;-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards