Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Åsa - 2 oktober 2008 11:36

Här är det fullt hus som vanligt. Men just nu är vi nere för räkning, magsjuka... Jag hoppas verkligen at jag är bra till imorgon då det är dax att åka till USA. Sitta på ett plan och vara magsjuk är jag inte sugen på...


Annars är det ganska deppigt här för tillfället. Jag har tänkt så mycket på Dollie och just nu har hennes förbättringar helt avstannat. Benet är krokigt och väldigt inåtvridet, och tassen är platt. Nu har hon dessutom börjat att halta fram... Kommunikationen med min veterinär har inte helt fungerat tillfredställande heller på sistone, så det känns jobbigt. Var iväg till Stefan Rosén på ReDog som kollade henne igen, och han kände att hon reagerade i armbågarna. Han gav henne 60% chans att bli bra, vilket ju kändes väldigt jobbigt att höra. Jag känner stor sorg över att när jag äntligen skulle ha en egen Devaroxhund och hittade en som verkligen matchade mig och mina önskemål så blir det så här... En fullständigt onödig olycka leder till att Dollie nu varit halt största delen av sitt liv, och förmodligen kommer att ha men resten av livet. Chansen att hon ska kunna bli min nya tävlingshund är inte stor och att ställa henne kommer aldrig att gå. Ursch, vad tråkigt det känns. Den 20 okt ska jag träffa Lennart Sjöström och han ska få ge sin åsikt, det blir avgörande antar jag.


Jag har ju inte alls hunnit skriva något om lägret, som var så otroligt roligt! Jag hade superkul i min spårgrupp och lärde mig MASSOR! Blev peppad och sugen på att ut och tävla igen, så nu laddar jag och Bella för eliten i vår/sommar. Vi ska först ha ett riktigt bra uppletande innan vi ger oss ut och tävlar. Dollie visade såklart stort potential i spåret... Vi fick till flera riktigt svår spår för hundarna, bla ett där jag och Jennifer blandade ihop våra spår... Vi skulle träna korsande spår men lyckades lägga ut spåren med likadana snitlsar på samma område, så det blev en fiiiin röra... Vi träffade också flera svampplockare medan vi lade ut det och trots det  lyckades Angel & Bella att lösa det! Imponerande!


Nu vaknar barnen så nu ska jag byta blöjor och torka kräk...

På återhörande!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards