Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Åsa - 26 oktober 2008 16:52

Hade precis skrivit ett lååångt inlägg om vårt leverne och väl, och när jag klickar på spara så försvinner det! Blääääääääää...


Imorgon är det en stor dag. Dollie opereras och Roxane blir av med gipset... Hoppas allt allt går bra, det är ju alltid riskabelt med operationer och Rox får lugnande då de sågar av gipset. Ja, nu måste gipset av, Roxane orkar inte att hoppa på tre ben längre. Det blir för tung belastning för henne, och man ser att den andra tassen tagit stryk. Jag ska köpa ett carpalskydd av gulliga Annelie (tusen tack!) som ska ge henne stöd. Sedan hoppas jag kunna komma igång med rehab och lite simning med henne. Min gulliga kompis och tillika granne Annso, skänkte 4 ggrs simning i Arninge Hundsim... TACK ANNSO!! Det uppskattas verkligen :-)


Dollie hoppas jag har en större chans till ett bra liv när hon kommer hem. Det blir min pappa som åker till Strömsholm och jag som åker med Rox. Vi har bestämt att ge det två månader med träning och rehab, så får vi se hur det ser ut sedan. Då ser vi hur benet och armbågarna utvecklas. Det är bara att hålla tummarna, jag hoppas av hela mitt hjärta att hon har en chans till ett bra liv! Vi gör vad vi kan och sedan får framtiden utvisa... Det andra alternativet finns ju bara en halvtimme bort om man märker att det blir för tungt för henne...  Hittills har hon ju klarat det hela över förväntan, hon är så otroligt positiv och glad, och det är ju fantastiskt!


De andra två ja... Shit vad jag är LESS på veterinärer! Jag tycker inte att vi gör annat än att springer till olika vet hela tiden. Bella är bättre men tån är fortfarande svullen. Wes har fått problem med sin sesambensskada igen. Ja, det blir väl dubbeltid hos Lennart Sjöström... Suck.


Barnen är i alla fall bätte, Leo klämde i sig 4 st pannkakor idag. Skönt att han äter igen :-) Vi föräldrar är väldigt slitna efter senaste veckans vaknätter, man blir ju helt paj! Vi köpte öronproppar igår, det är ganska lyhört så man vaknar även fast man har "sin" sovnatt. Det var nästan värre att sova ordentligt i 10 dagar i USA, för det blev liksom en chock att komma hem och inte får sova igen ;-)


Kram och hej allihopa!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards