Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Åsa - 30 oktober 2008 20:11

Hej alla!

So far so good... Kan man väl säga om tiden efter operationen. Utom möjligtvis att Dollie lyckades slicka på sitt smärtlindringsplåster så hon blev illamående... Hon är riktigt duktig lilla Dollan, och det bästa av allt... Det var inget GIPS, bara några stygn! Jag som oroat mig så över hur vi skulle hålla gipset torrt, och så slapp jag det :-) NU ska hon hållas i stillhet en månad, och sedan röntgen igen. Tydligen fanns det en chans att benet skulle kunna bli bra med denna operation, även fast de trodde chansen var liten. Det verkar mest vara oro över armbågarna nu. Så vi proppar i henne glukosaminer, MSM, fiskolja mm. Det hjälper säkert inte men det känns ju bra att göra något. Någon som har erfarenhet av bra preparat? Det är ju en djungel...


Igår blev jag så glad att jag avr tvungen att gråta en skvätt... Kvällen innan kom vi ju hem från Strömsholm där vi hämtat Dollie, ca 20.30 Jag var helt slut och dök i säng. På morgonen så hittade jag ett kuvert på bänken i köket... öppnade det och hittade världens finaste mössa till Linn!!!!! Min otroligt gulliga valpköpare och vän, Caisa, hade stickat den till Linn som 1-års present! Jag blev så otroligt glad och kände mig lyckligt lottad med sådanan vänner omkring mig, och faktum är att mössan gjorde hela gårdagen bra. Jag blev så glad varje gång jag tittade på den :-) Och för att inte tala om hur söt Linn blev i den... Gullungen! TUSEN TACK CAISA!!!!!!!!!!!!!!!! Kolla in bilderna bara, visst är hon söt min lilla dotter :-)


Imorgon ska vi ha kalas! Vi fick ju skjuta på Linns kalas förra veckan då barnen fick höstblåsor, så imorgon kör vi :-) Drog iväg och köpte korv m bröd nu på kvällskvisten, och i morgon bitti ska jag åka till det nyöppnade bageriet och köpa tårta. Ska bli kul att babbla lite skit med mina mamma-vänner :-) Jag har kommit på att jag har gjort en kategorisering av mina vänner... hundvänner och mammavänner :-) Knäppt! Det är ju vänner allesammans, så jag ska nog bara säga vänner from nu.


I alla fall lider jag av att inte träffat Frida på länge. Vi brukar ju ses ett par ggr per vecka och babbla minst en gång per dag. Nu har det varit full rulle hos oss båda så vi har liksom inte hunnit med. Väldigt trist, jag funderar på att kidnappa henne och släpa med henne på någon trevlig bio. Misstänker att hon kan behöva det! Det är tufft när barnen skriker på nätterna och har oroliga perioder, man går liksom in en koma. Vägar väl inte berätta att Leo inte sov en hel natt förän har var 2,5 år...


Bifogar några bilder på Dollie som valp!


Kram och hej!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards