Alla inlägg den 5 december 2008

Av Åsa - 5 december 2008 19:15

Jag känner mig faktiskt frustrerad över det. Det är full rulle HELA dagarna i ända och jag stupar utmattad i säng varje kväll. Ofta hinner jag inte ens sätta igång datorn, till min stora förtvivlan... Jag beundrar de som har fler barn, hur kan de hinna med allt utan att gå under? Jag tycker inte att jag hinner ens en bråkdel av det jag tänkt mig!


Ja, det är ganska bra med hundarna- i alla fall med 2 av 4. Roxane mår inte så bra just, hennes sår vill inte läka. Det är en biverkning av kortison hon ätit som gjort hennes hud tunn. Nu är det bortplockat och hon äter antibiotika, men eksemen har spridit sig och de är inte fina. Det ända vi kan göra är att vänta, vilket känns fruktansvärt jobbigt. Mitt älskade hjärta, när man är gammal ska man må bra och slippa sån't skit. Jag provar just nu alla möjliga vägar, silvervatten att tvätta med och zinkpasta på såren. Ger tillskott i maten mm. Hoppas hoppas... Det vore ju rent för-vligt om det skulle vara en sådan sak som skulle vara slutet för henne. Hon som varit så otroligt frisk i hela sitt liv!

 Lilla Dollie är sådär just nu. Ett tag var benet otroligt mkt bättre men nu är det lite sämre igen. Vi jobbar på och hoppas att det blir bättre igen.


Annars har vi kräksjuka... Linn började kräkas i onsdagsnatt och vi körde skytteltrafik hela natten. Trots alla möjliga säkerhetsåtgärder började Leo kräkas idag, och har kaskadkräkts i flera timmar. Jag sitter med en lånad bärbar dator i knät i en nerkräkt soffa med en sovade Leo, han måste vaktas eftersom han tom kräks i sömnen... Nu bubblar det i min mage och jag känner mig illamående. Blä, kräksjuka är gräsligt.


Nu ska jag gå och kräkas... Ha det!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards