Alla inlägg den 13 december 2008

Av Åsa - 13 december 2008 13:47

Och jag har ruskigt svårt att hitta någon julkänsla i ösregn och plusgrader... För att inte tala om hur grymt skitigt det blir inne också!


Vi mår äntligen bra :-) Barnen fick en förkylning med hosta efter kräksjuka, och har hostat på nätterna och varit rossliga. Okej med Leo men jobbigare för Linnis, som inte kan hosta upp det. Och hon har inte ätit annat än välling och gröt, och pasta. Så jag börjar fundera på om hon kommer få näringsbrist snart ;-)


Med hundarna är det BÄTTRE! Rox sår har faktiskt nästan helt läkt ihop. Så himla skönt... Det är fortfarande en massa eksem och elefanthud men på bättringsvägen i alla fall. Jag vill verkligen tacka alla som kommit med goda tips och råd! Det är så skönt att få förslag på saker man kan testa och få höra om sådant som hjälpt andra!! Nu tvättar jag med silvervatten och sedan lättsaltat vatten (varannan gång) och har på zinkpasta.


Dollies ben var krokigare denna gång, men det andra såg bra ut. Bosse veterinär ska över till Strömsholm med plåtarna nästa vecka för att konsultera dem. Operationen verkar inte ha hjälpt i alla fall. Men hon går bra och är pigg och glad, skönt! Jag har bestämt mig för att satsa på viltspår med henne, för det kommer hon att klara av galant. Så vi får satsa på att få en massa viltspårstitlar :-) Då har vi något kul att pyssla med och jag slipper sörja att hon inte blir någon hårt arbetande brukshund.


Idag blev jag så glad, så glad... Marie med Tee kom på besök och hade med sig världens finaste Julkorg! Den var fylld av lyxiga ostar, underbart goda korvar och härlig choklad... TUSEN TUSEN TACK MARIE!!! Du är en väldigt god vän och jag är så glad att ha en så gullig valpköpare :-) Dollie & Tee lekte och hade kul, de gick väldigt bra ihop tjejerna. Dollan snarkade resten av kvällen... Skönt att hon äntligen blev lite trött, ha ha ha :-)


Fick en bok av rehab-tjejen Therese, "Hemlige Kocken", som beskriver vad det finns i maten vi stoppar i oss... Började läsa den och ångrade mig nästan, fyyyy skjutton vad äckligt! Vet ni att rökt skinka inte alls behöver vara rökt utan att det är okej att bara tillsätta rökarom? Boken är skriven av en journalist på SvD och rekommenderas verkligen!


Idag får ni se bilder på de två busfrön som håller mig ifrån datorn... Imorgon kommer lite hundbilder!


Kram och godnatt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards