Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Åsa - 22 januari 2009 17:32

Ja, det är svårt att få tid till allt. Nu har jag dessutom börjat plugga så nu lär jag hinna ännu mindre, plus att jag jobbar extra samt har börjat träna själv. Ja, jag erkänner att jag ibland inte minns om jag ätit på dagen... *ler* I alla fall är det otroligt skönt att ha kommit igång och träna själv, för det är verkligen jobbigt att inte vara i form. Man blir trött och deppig och jag känner att jag fått en riktig energi-kick av att träna. Det är gympa och spinning som jag kör, med min svägerska. Mycket trevligt! Hoppas kunna dra med lite fler vänner under terminen ;-)


Igår tränade jag med hundarna i ridhuset, kanonkul! Det gick bra för alla utom Wes... Han var sååå okoncentrerad och bara luktade efter brudar och käkade hästskit. Dollie var väldigt duktig, hon är så otroligt enkel och lätt att få upp i tempo. Hon kampar dessutom som en riktig pitbull, sitter fast i trasan och släpper inte för något... Jo, för en korvbit ;-) Roxane och jag körde lite elitmoment, och visst, allt sitter perfekt! Duktiga gumman :-) På tal om Rox så tog vi nya prover på hennes lever och de var ua! Jätteskönt, nu kan hon äta vanlig mat igen. Då var det bara en infektion som tillfälligt satte ner funktionen i levern.


Förra veckan hade jag besök av söta Daisie T och Gunvald (Diego). De lekte med sin syster yster Dollie och hade superkul! Det märktes att Dollie inte kunde hänga med i deras tempo med sitt skadade ben, och hon var halt efteråt, men det var det värt.


Ikväll hoppas jag att mailet med info om lägret ska gå ut till alla. Det är lite kommunikations-svårigheter mellan mig och Frida eftersom hennes dator är nedpackad just nu... Shit vad man blir beroende av dessa apparater! Vad gjorde man egentligen innan Internet och mail... Minns faktiskt första gången jag mailade, det gör mig bevisligen gammal... *hrrmf* I alla fall tror jag att det kommer bli överfullt på lägret, så var snabba med att anmäla om ni vill vara säkra på att få plats!


Imorgon är det dax för Linns hjärtundersökning, håll tummarna!! Förresten tänkte jag spåra på söndag om någon vill med, nu ska det planeras tävlingar!!


Kram och hej från Casa de Kaos


Ps. Snyggingen som är uppställd är Daisie T, som blivit BIR-valp 5 ggr tror jag det var ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards