Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Åsa - 10 februari 2009 09:57

Igår spenderade jag hela dagen/kvällen på Strömhsolm med Dollie. Hon skulle få sin dom av Lennart Sjöström och jag var sjukt nervös... Vicktoria ställde upp och följde med, och det är jag evigt tacksam för! Jag hade inte fixat det själv, jag babblade oavbrutet om allt möjligt för att slippa tänka på var som skulle kunna bli resultatet av Lennarts utlåtande. Vi hann gå igenom en massa samtalsämnen, bla blev det långa diskussioner om Griffoner och med vem vi ska para Märta i höst.


Jag hade plockat med mig alla plåtar från Bosse veterinär, som vi tagit här efter operationen i oktober. Lennart började med att kolla igenom alla dem och var inte uppmuntrande. Sedan fick vi springa i en korridor och han klämmde och drog i hennes ben och leder. Lilla söta Dollan var snäll som en ängel hela tiden, viftade på svansen och slickade händer... Han sa att det inte såg bra ut men ville vänta med att uttala sig tills han sett de nya plåtarna.


Och så följde en evighet i och utanför röntgenrummet, det togs säkert 20 plåtar på benet och hasen ur olika vinklar. När vi fått lov att lyfta ner henne, så kom de på att bilderna inte var tillräckligt bra och så var det bara att lyfta upp henne igen. Jag hade i alla fall tagit med en klotång, så nu har hon snygga korta klor som syrran Tee :-) Hon är "konstigt" nog rädd att klippa klorna efter blodbadet, då jag nästan klippte av henne tån... *skäms*


Till slut var det dax att få prata med Lennart och det gick vi göra i ett krypin där han visade bilderna på dator. Ha sa på en gång att hon kommer behöva en operation för att räta upp benets vinkel, men att hon borde bli ganska bra efter det. VILKEN LÄTTNAD!! Jag slängde mig om halsen på Vicktoria till hennes stora förtvivlan ;-) De kan göra operationen så fort Lennart har en ledig tid, eftersom hennes tillväxtzooner i hasen redan är slutna. Hon kommer aldrig att få en helt rörlig has och kommer att förbli något instabil, men det är ju förståligt. Men hon kan i alla fall leva och må bra! Allt annat känner jag är en bonus...


Hur som helst så fick vi släpa upp DOllie ytterligare en gång på röntgenbordet eftersom Lennart kom på att han ville kolla hennes armbågar igen. Han uttryckte sig att hon hade en ovanlig anatomi, vilket såklart gjorde mig nervös igen... Men efter ytterligare lyftande, konkande och akrobatiska övningar på röntgen ordet, så konstaterades att det inte var några problem. Hon har en ovanlig böjning på armbågsleden som hade fått honom att tro att hon skulle utveckla AD-fel, men nu kunde han se att hon inte skulle få problem av det. Så han konstaterade att hon är HD & AD ua just nu, vilken BONUS!!


SOm grädde på mosen träffade vi på Märtas mamma ute i receptionen! Hon ägs av en trevlig kvinna som har kennel Nordic Design, och hon hade redan flyttat när jag hämtade hem Märta. Så det var ju vansinnigt kul att träffa henne och vi fick dessutom träffa Märtas halvsyskon, två gudomligt söta svarta Brabanconer... Faktisk så var det extra tursamt för Märta var med som sällskap, så hon fick träffa tjocka släkten. Vi fick beröm för Märtas konstruktion och trevliga sätt, vilket såklart var kul! Efter det så kunde jag och Vicke babbla ännu mer om man till Märta, efter att ha sett kennelägarens snygga hane...


Ja, gott folk... Ytterligare en överraskning väntade mig hemma. Det var lugnt och skönt, barnen sov och min man hade hällt upp ett glas vin till mig... *tralalalalaa*  Hittade ett paket som kommit på posten från gulliga Caisa & Cayenne till Dollie, med ett vansinnigt fint Björkis-halsband i rosa! ** TACK CASIA!! ** Attila och jag kröp ner i soffan med hämtmat och vin och kollade på tv... Underbart!


Kram från Casa Devarox och alla 4 välmående vovvar och 2 vilda barn

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards