Alla inlägg under mars 2009

Av Åsa - 8 mars 2009 12:12

Nu är det klart med allt inför årets läger! Jättekul att det är så många som anmält sig i år, vi hoppas att det ska bli en hejdundrande succé :-) Det är även en hel del aktivteter inplanerade fär våren, bla en uppletandehelg med Lena Wall samt "prova-på-agility". Vi hoppas ju såklart att dessa aktiviteter också blir fulla.


Just nu finns det platser kvar på de flesta aktiviteter. På uppletandehelgen gäller en priotireringsordning att tävlingsekipage har förtur, men ni som inte kommit så långt är självklart välkomna i mån av plats. Och det finns platser kvar ;-) Likaså finns det plats kvar på agilitydagen, det är ett ypperligt sätt att skapa en bra relation med sin hund. Det är jättekul och hundarna älskar det! Själv hade jag det som belöning för Roxane efter avslutat träningspass, och det är fortfarande det bästa hon vet. Så kom igen och anmäl nu!


ALL INFO OM AKTIVITETER FINNS PÅ TEAM D&D SIDAN!!


Igår var jag nära att lägga ut en liten Dolla på Blocket... ;-) Hon är SJUKT aktiv just nu, hoppar runt som en galning, kampar med koppel, leker med leksaker, hoppar på de andra hundarna, leker med barnen, tigger mat, drar i kopplet och är allmänt understimulerad... Jag fattar inte att någon kan vilja ha en rottis som sällskapshund, det måste ju vara ett rent helvete... *Pust*


Eftersom det är fler som behöver aktiveras i familjen så drog jag av spår till alla igår. Och det gick SÅÅÅÅ bra!! Dollan plockade pinnar som hon aldrig gjort annat, Bella redde upp en mycket knepigt spår över vägar i diken, och Roxane och jag trillade i bäcken under hennes spår... Wes är fortfarande sjukskriven så det blev klickerövningar för honom, det är hans favoritsysselsättning. Jag hade tänkt mig att alla skulle vara jättetrötta efter det, men nej. Det var som att de alla skrek: MER!!


Här kommer en fin bild på min älskade Roxane. 12 år gammal!! Visst kan man inte tro det :-) Hon har plockat upp Leos Pokemon-boll på bilden...


Kram Åsa & alla vilda odjur på Devarox

Av Åsa - 3 mars 2009 10:24

Nä, nu ska jag sluta gnälla. Det kunde varit värre. Vi mår bra och barnen mår bra! Skönt :-) Hundarna har haft lite otur men det kunde ju varit mkt värre, de kunde varit sjuka individer och inte bara råkat skada sig. Skador kan man inte göra något åt, utan det är bara att gilla läget! Förlåt för att jag låtit min deppighet gå ut här i bloggen, men samtidigt är det så jag vill kunna använda den. Som ett sätt att lätta hjärtat :-)


Något positivt är att Wes "bara" har stukat sig ordentligt :-) Vila och smärtstillande så borde han vara återställd.


Vi hade en supertevlig B-kulls träff i helgen och jag har äntligen laddat in bilderna! Jag fick inte till så bra bilder, men i alla fall en del som var helt okej. Det är så kul att sitta ner och prata med alla och att bara få babbla hund :-) Brique gjorde mig nästan gråtfärdig, för han var en kopia av pappa Vargas! Han har iof mer Bellas huvud men kroppen och det övriga är bara pappas. Dessutom skrattade han när han träffade mig, hur underbart är inte det... *ler* Vi ska försöka göra om det och boka in nytt datum, men det har varit väldigt svårt att få ihop det för alla. Så vi får se om vi lyckas!


En rolig sak som hände häromdagen var att vi pratade om tjuvar, jag och Leo. Han frågade hur tjuvar ser ut och vad de har på sig... Vi kom in på samtalsämnet för att jag berättade att man måste stänga både dörrar och grindar när man går hemifrån. Efter en stunds funderade säger Leo: "mamma, tjuvar kan bryta upp trädörrar med en kofot. Men de kan inte bryta upp metalldörrar, eller hur!?" Nä, svarade jag. Det stämmer! Och så var jag ju imponerad över hur kan kunde veta det, så jag var tvungen att fråga... -"Var har du lärt dig det Leo?" och så svarade han: "det har tomten lärt mig!". Hrmmm, är det detta som dagens tomtar lär ut?? *asg*


Kram på er!


1. Hela gänget!

2. Beans & dotter Dilla

3. Brique

4. Belle

5. Blizz

Av Åsa - 1 mars 2009 21:30

Ja. Visst är det så att en olycka sällan kommer ensam. Men nu måste det ju för f-n vända snart!! Vi måste ju ha minst 10 år av lycka tillgodo snart... Det började med Linn och hennes hjärtfel, sedan Vargas snabba bortgång, Dollie och hennes ben, sjukdomar hos släkt och vänner, Roxane som skar upp tassen och höll på att dö, Bella som skadade tån och var sjukskriven för första gången i sitt liv, magsjuka och kräksjuka hos både oss och hundar, Dollies maxade försäkring... Nu är Wes dålig tyvärr. Så förra veckan att han var svullen och halt i ett bakben (hasen) och hoppades att det skulle vara något övergående. Han rusar ju som en galning vid staketet och har gjort några rejäla vurpor på isen... Men jag upptäckte i onsdags att han har mindre muskler på det bakbenet och inte vill stödja helt på det. Bokade tid på en gång och var där i torsdags, inget positivt hade Bosse veterinär att säga, men något allvarligt med största sannolikhet :-( Han vill inte uttala sig innan han kollat upp allt, så nu ska Wes in på måndag och röntgas igenom. På måndag ska dessutom Dollie in på Strömsholm och röntgas om. Tur att jag har min gulliga pappa som ALLTID ställer upp!


I alla fall har det hänt lite roliga saker också... Vi hade B-kulls träff igår och ett gäng glada vovvar och gulliga valpköpare dök upp :-) Jättekul att träffa alla, de är väldigt jämna faktiskt! Många är väldigt lika pappa Varg också, vilket gjorde att det värmde lite extra i hjärtat...Glada, sociala och otroligt vänliga hundar är de flesta i kullen. Det tycker jag är jättekul faktiskt. Och jag kan säga att det var många som vände sig om när vi var ute och gick ca 10 rottisar, lugnt och fint utan något gruff. Flera av syskonen lekte också tillsammans lösa utan problem. Helena m Blizz hade fixat en kanongod paj, så vi hade så trevligt allihop. Tack för att ni kom!!


Förra veckan hittade jag en bok i brevlådan, eller rättare sagt Attila. Vi hade glömt ta in posten så han fick in den med morgondagens tidning. Där låg det ett Pocketogram... Jag öppnade det och det visade sig vara från min kompis Åsa, som hade skickat en bok och skrivit några rader som verkligen värmde mitt hjärta! Tack vännen, det har jag levt på sedan dess :-) Faktum är att jag ofta tänker på att jag är lyckligt lottad som har så bra vänner som ställer upp i vått och torrt. Likaså har vi turen att ha en stor familj som också alltid ställer upp när det behövs, varken barnvakt eller hundvakt är något problem...Och det är tur för det behövs verkligen!


Nu ska jag berätta en rolig histora... I fredags hade jag och min svägerska Lotta (blivande eg, om det ska vara rätt...) fixat en överraskning till våra män. De fick ett kuvert med ett brev i handen på fredags morgon, där stod det att de skulle vara ombytta till träningskläder kl 15.45, och ha en väska med handduk och ombyte till sexiga kläder. De skulle också ha med pass och mobiltelefon. Deras gissningar om vad som skulle hända var oändliga, allt från Finlandsfärja till slalom... Vi hade bokat in dem på spinnigpass, medelpuls, och de höll på att dö båda två ;-) Sedan blev det mosserande rosé och lite snittar hemma hos oss, innan vi åkte till en mysig resturang och åt middag. Barnen var hos morfar, så det var lugnt och skönt ;-) Vi skulle äta efterrätt hemma och spela spel hade vi bestämt. Vi kom hem och fortsatte att ha det fantastiskt trevligt, och Lotta passade på att svänga ihop den planerade kladdkakan. Det blev helt perfekt, kladdig och ändå inte rinng. Vi ställde ut den en stund på bordet ute för att kallna, och vispade grädden. Attila går för att hämta in kakan och kommer tillbaka tomhänt och säger: "jaha, det blir ingen kladdkaka för den har Bella ätit upp..." Nääääää, fattar ni vad besvikna vi blev? Hon åt upp en HEL kladdkaka, dessutom slickade hon sig om nosen när hon kom in... *grrrr* Jag kan ju säga att fisarna legat tunga i luften sedan dess... :-(


Jag har inte laddat in bilder från kameran än. Men det kommer. Men nedan ser ni bilder från förra helgens tävlingslydnadsdag. Det var ett glatt gäng som dök upp och tränade för duktiga Annika. Några av hundarna fastnade på bild, och blev riktigt bra :-) Vi fick beröm för att alla hundarna var så sociala och positiva att jobba med. Jag bokar in två till tillfällen innan lägret.


1. Condor

2. Diego alias "Gunvald"

3.  Dixie

4.  Chilli visar hur man går fot 10:mässigt... Imponerande Annelie!

5. Linn visar hur man sätter på sig halsband...


Kram!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards