Alla inlägg under april 2009

Av Åsa - 29 april 2009 22:11

Jag har hittat en fantastisk bok... Den är så bra, så bra. Jag älskar den! Jag rekommenderar alla föräldrar att köpa den. På Adlibris.se kostar den endast 154 kr inkl frakt. Jag ska tipsa dagis också tror jag.

Fem gånger mer kärlek, eller med andra ord: att ge sina bara fem gånger så mycket positiv uppmärksamhet som tjat, tillsägelser och gränssättning är ett förhållningssätt som ger stor utdelning! Den här boken visar hur man som förälder gör detta. Det är en handfast och konkret guide med väl förankrad forskning i ryggen och ett pedagogiskt upplägg med både exempel och övningar. Principerna kommer från KBT, och bygger på tilllämpad forskning om föräldraskap. Bokens kapitel utgår från olika teman på vanliga problem som de flesta föräldrar upplevt. Därefter följer övningar som steg för steg ger dig som förälder en ny färdighet och insikt.

Boken riktar sig i första hand till föräldrar som har barn mellan 2 och 12 år.


Kram & hej!

Av Åsa - 27 april 2009 09:51

I helgen som var åkte jag och Frida till Julita och rekade inför lägret. Och vilken positiv överraskning!

Omgivningarna var helt underbara! Då Fiskeboda ligger på en liten halvö mitt i Hjälmaren så var det närhet till vatten överallt. Fina sandstränder med klart vatten. Mycket inbjudande :-)

En enorm variation beträffande marker: trollskog varvat med ekdungar som dagen till ära hade tjocka mattor av blommande vitsippor.... Ängar och gärden så långt ögat kunde nå.

Själva Ekbacken, där vi skall bo, var jättefin! Rummen var superfräscha jämfört med där vi var och kikade i våras.

Vi var överlyckliga då vi satte oss i bilen och styrde kosan hemåt. Vi kan verkligen inte ha bättre förutsättningar! Nu längtar vi ännu mer. Om mindre än en månad så smäller det! :-)

                    *             *             *              *

Vi har två lägerplatser till förfogande pga sena återbud. En i sökgruppen och en i spårgruppen. Dessa platser är två sängplatser i samma dubbelrum.

Kontakta mig eller Frida snarast möjligt för mer info. Mer info finns även på Läger-sidan: http://www.deveritas.se/lager_2009.html

                 

                 *               *              *              *

Vi kommer att behöva en hel del hjälp inför lägret. Vi behöver hjälp med allt i från  matinköp till att frakta ner hinder och träningssaker. Hör av er om ni har möjlighet att hjälpa oss. :-)

På återhörande!

Av Åsa - 26 april 2009 15:19

Leonard har idag sovit till kl 7.30 Fantastiskt :-) Har aldrig hänt tidigare.

Av Åsa - 24 april 2009 17:05

Visst är hon för söt mitt lilla pyre!
Dollie 2 veckor gammal...



Här är hon 7 veckor...



12 veckor...


1 år! Och visst känner man igen henne från valptiden :-)


Av Åsa - 23 april 2009 22:21

HIPP HIPP HURRA!!!!!! Här i barndomshemmet har vi firat Dollie allihopa! Det har bjudits på kaninöron, torkade strutsbitar, märgben och grillad korv. Vilken härlig dag :-) Vi avslutade dagen med att bjuda morfar och favoritfarbror Arpi på kalas, allt enligt Leos önskemål. Paket har det också öppnats, en rolig pipis och en konstig goseleksak fick hon. Lite bilder från dagen kommer här...


PS. Leo har själv klätt sig fin till festen: snickarbyxor, munkjacka och cowboyhatt. Var ska detta sluta??


24/4 Tillägg: Äntligen kunde jag lägga in bilderna... Datorn pajade igår precis när jag skulle göra det...*morr*

Av Åsa - 22 april 2009 23:03

Vi tänker på dig ponken!

Av Åsa - 19 april 2009 18:50

Hej vänner!

Denna helgen har varit väldigt rolig och hundig. Det behövde jag kändes det som. Nu har man plötsligt en massa energi och tankar kring fortsatt träning. Vi var ett gäng på 7 pers, två "utbölingar" varav en flat. Jag hörde kommentarer bakom min rygg, att jag bara fotade Devarox-hundarna... MEN faktiskt så fotade jag inte de som var innan eller efter jag själv körde, faktiskt. SÅ det så. *asg* Bara för att bevisa det så ska jag lägga med en bild på Feija, flatten. Gulliga Annelie med turborottisen (Kulla Gullas) Panthera och henne mamma Tigra var också med, vilket ju inte är alltför ovanligt :-)  Annika med flatten Feija är vi mest van vid som intruktör.


Annars var det alltså Emma med Conny JR, som kom ända från Jönköping! Mari med Amaya & Condor, Marie med Daisie T, Vicktoria med Beckie & Dixie och så jag. Som vanligt hade vi väldigt kul och fick en massa skäll för att vi var ostrukturerade och babbliga... Jag förstår inte alls vad som menas?!? *ler* Vicktoria och jag som verkligen kämpade för att vara fokuserade.


Kul var det i alla fall och alla hundarna visade på bra gripanden, vilket ju är trevligt. Och man får ju alltid en massa nyttiga saker att tänka på och nya svårigheter att fundera över. Jag kommer definitivt tänka mer på att fokusera mer på min hund i framtiden, för att ge henne en rättvis chans. Det är ju faktiskt inte bara hundarna som ska prestera på tävling, så sant, så sant...


Här kommer i alla fall lite härliga bilder!



Vad hände med öronen?? Beckie demonstrerar hur man får öron som en griffon ;-) Bara för att förtydliga, så ser de inte ut så i vanliga fall :-)



Turbo-Conny visade sina talanger i uppletandet och Lena öste beröm över både Conny och matte Emma. Vi andra är inte alls avundsjuka... ;-) Här dricker Conny 2 liter liggandes.


 Marie & Daisie T (alias Tee) har span på skogen och föremålen. Fokus verkar det som!



Hoppsan! Detta är ju ingen Rottweiler. Nää, det är allas vår vilda Feija, som behöver träna på inkallning ;-) *asg*


Amaya, eller Maya till vardags, gjorde ett kanonjobb och gjorde oss tårögda. Sååå lik sin mamma Roxane på denna bilden :-)



Condor! Han stod bunden vid ett träd och gjorde sig en egen grotta kan man säga. Visst är han bra fin?!



Condor visade sig vara en fena på uppletande också, de har talang de där grabbarna C...


Här har vi lilla Dixie, som inte alls förstod varför hon skulle överlämna sin fina trofé till matte Vicktoria :-) Hon har ärvt mamma Bellas näsa, och fick snabbt korn på föremålen.

Av Åsa - 17 april 2009 19:44

Trots att jag följer instruktionerna till punkt och pricka så går det inte som jag vill :-( Man ska skriva 99 mms devarox, som ämne, och sedan under text skriva inlägget. Men hur skjutton får man fram var man väljer ämne eller text?? Jag har bara en ruta att skriva i och den är tydligen ämne, ser jag på tidigare inlägg. Var ska jag då kunna skriva texten som inlägg? Känns ju ganska meningslöst om man inte får med någon text utan bara bild. Bilderna kan tydligen inte roteras efter de är publicerade heller. Det är i alla fall finaste Condor på bilden, från korningen.


En fredagshistoria a la Leonard. Han har fått en bok om kroppen, "Hur funkar det"-serien, en riktigt klassiker. Han är vansinnigt intresserad (han kanske ska bli doktor?? JIPPI) av allt som rör kroppens funktioner. Han har läst den med mormor och sist var det ingående diskussioner om hur celler och nervceller fungerar. Så en morgon när han vaknade (typ vid 5.30) så visar han: "mamma..." Jag är sjukt trött och vill bara sova vidare, så jag mumlar -sov nu Leo. Då säger han: "Mamma, vet du... I min snopp finns det snoppceller och kissceller!" Jag börjar såklart asgarva och han tittar strängt på mig, "-mamma, det finns en sak till i snoppen faktiskt. Men jag måste viska i ditt öra." Jag lutar mig fram och han teaterviskar "-Det finns muskelsnoppceller också!" Jag dog av skratt, kl 05.30


Trevlig helg!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards