Alla inlägg under september 2009

Av Åsa - 11 september 2009 20:05

Hej!

Denna veckan har varit väldigt körig för min del. Möten på jobbet varje dag och massor att göra. Har lite dåligt samvete för mina barn och hundar... gått tidigt och kommit hem sent. Min gulliga man och mamma har ställt upp för att få det hela att gå ihop. Idag hade jag möjlighet att gå lite tidigare och skyndade mig hem till barnen. Det var balsam för själen att få vara med dem! Hundarna har fått massor med motion då Attila bestämt dig för att träna mer, så han har gått fram och tillbaka till jobbet med dem. Så de har gått ca 1,5 mil per dag. Perfekt! Nu är de trötta och nöjda. Dollie löper för andra gången, väldigt olägligt, så hon missar kullens gemensamma MH :-(


Ska i alla fall bli superkul att träffa alla valpköpare i helgen! Det är 4 st C-are som ska koras på lördag och på söndag ska 5 av 7 D-are MH:as. Diego "Gunvald" kommer tyvärr inte att köra sitt MH med syskonen då hans stamtavla brann upp i somras och husse inte fått fram en ny. Vi hoppas att det blir senare i höst precis som röntgen!


Alla helgens deltagare är inbjudna till Pizzeria Vedugnen/Bella Notte, i Täby Kyrkby kl 18 på lördag för gemensam middag. Alla övriga Devaroxare är självklart hjärtligt välkomna!!


Jag har ju faktist inte hunnit att uppdatera de övriga reslutaten från förra helgen, då flera Devaroxare ställdes ut. Både Amaya, Condor & Daisie T plockade placeringar förutom Ambras två cert. Jag lovar att uppdatera!


Nu ska jag bada och sova, samling på klubben kl 7. Puh! Håll tummarna!


Kram från Åsa & CO

Av Åsa - 6 september 2009 12:52

Ambra tog CERT idag igen på Rasspecialen i Gävle!!!!!  Det var hård konkurrens, 8 tikar i klassen och Ambra sprang hem certet och segern idag igen!!!!! Nu måste alla hålla tummar och tassar för en bra Bästa Tik placering :-) HEJA HEJA, NI ÄR GRYMMA!!!!!!


Ni som läser, skicka ett SMS till Frida så blir hon glad :-)) Hon har jobbar på som skjutton för att få Ambra i topptrim och det har ju verkligen lönat sig!!


Rapport om resten kommer...


KRAM från en överlycklig och stolt uppfödare!!!!

Av Åsa - 5 september 2009 22:12

Ett megagrattis till Frida och Ambra som idag tog cert på Sandvikens Internationella utställning!!! Fler bra resultat blev det... Daisie T kom 3:a m CK i sin klass och Amaya 4:a i sin :-) Condor fick iof sin första 2:a någonsin pga storleken (han är bara 63 cm), men det får ju alla bra hundar någon gång ;-)


Imorgon är det Rasspecial, jag håller tummarna för de duktiga Devaroxare som ställer då!!


Kram från oss (som precis ätit svenska kräftor, mums!)

Av Åsa - 3 september 2009 20:26

Vi är precis hemkomna från Cypern och hade en underbar och avkopplande semester! Känns liiite jobbigt att vara tillbaka i Sverige, kallt och regnigt... Men det var väldigt trevligt att träffa mina gulliga vovvar i alla fall! Linn fick öroninflammation dag 2 så det blev några vändor till doktorn (med ambulans!) för att hon skulle få flyga hem. Trots det så hade vi det bra :-) Barnen badade ca 10 timmar per dag och jag och Attila turades om att bada. Inte blev det så mycket vila för oss men det är ju inte så dumt att bada hela tiden... ;-) Vila får man göra när man är pensionär!


Nu är det tillbaka i verkligheten med en kanonfart. Full rulle på jobbet och så dessutom barnen hemma från dagis pga förkylning och öron plus ett MH att fixa. Vabba hinner jag inte... Tur att man har en snäll mamma som hjälper till!


Den 30 augusti fyllde A-kullen 6 år!!!! HIPP HIPP HURRA FÖR ER ALLA!!!!!!! Vilken kull, jag är otroligt stolt :-) Hoppas att ni hade en trevlig födelsedag, jag firade er på Cypern med en god drink :-)


Nu dröjer det nog innan jag hinner skriva igen.

Kram



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards