Alla inlägg under december 2009

Av Åsa - 4 december 2009 20:22

Dagarna är tunga och sorgen djup. Igår somnade Korad LPI Devarox Angel in för alltid. Angel blev bara 6 år och livet är så fruktansvärt orättvist ibland... Angel var precis som namnet, en riktig ängel med ett hjärta av guld. Hon kommer alltid att finnas i våra hjärtan, hon var en otroligt speciell hund. Jag minns henne som liten valp i min första kull, hon rymde jämt ur valphagen hur jag än säkrade lådan. En dag gömde jag mig och såg att hon använde sina syskon som stege för att ta sig ut, en riktigt klok och framåt tjej. I Jennifer hittade hon sin själsfrände och de var en fantastiskt team från den dagen hon flyttade hem till henne. Jag är otroligt tacksam för att hon fick ha en så fantastiskt liv och var så älskad. Men ett varför bränner som en tagg i hjärtat...


Vila i frid Angel.


Många kramar från mormor Åsa

Av Åsa - 2 december 2009 21:28

Jag fullkomligt ÄLSKAR julen :-) Så himla mysigt med alla tomtar, glitter och onödiga saker... Leo verkar ha ärvt min fascination, för han tjatar om att julpynta varje dag. Igår var det ju 1:a december och jag brukar alltid göra en "paket-kalender" till barnen, eller innan har det ju bara varit till ett barn. Linn var ju bara 1 år sist så hon brydde sig inte om paket. Annat är det idag... Ha ha ha!


Så i år kunde jag inte använda mina fina påsar med påsydda nummer, och inte kände jag för att sy en uppsättning till (för jag är verkligen värdelös på att sy...). Så jag kom på en bra lösing, i alla fall så var jag lite imponerad själv ;-) Barnen fick slå in var sin skokartong i julpapper så Nissen visste var han skulle lägga paketen... Nissen är alltså en liten vän som kommer med små saker, eller Nissi som Linn säger... -Va äää Nissi? Säger hon när hon vaknar :-)


Annars allt väl. Viltspårade i helgen och det var sååå kul! Jag och min arbetskompis Annelie har verkligen varit duktiga och gett oss ut regelbundet. Hon har en hund och jag har fyra... så man kan ju säga att hon drar nitlotten, ha ha ha. I söndags hade hon dessutom med kaffe och lussebulle, vilken härlig känsla att sitta i skogen och fika efter ha gått ut 3 spår :-) Wes fick testa viltsvin i söndags, det blev ett "tekniskt fel" då en svamp lossnade från staven i slutet av spåret. Svampen hittade vi inte, så jag vågade inte låta Dollie el Wes gå det spåret, för de hade slukat den direkt! Annelies hund Sigge har utvecklasts otroligt mycket och är riktigt duktig, så kul att se! Rottisar är ju oftast duktiga på att spåra så man har ju lite förspång...


Här kommer en bild av Sigge! Visst är han söt vår lilla spår-kompis!  




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards