Alla inlägg den 13 april 2009

Av Åsa - 13 april 2009 19:26

Otroligt vilka fina resultat som har trillat in i helgen... Jag är vädligt väldigt stolt måste jag säga :-)


På fredagen gick Condor & Cleo ut på korningsbanan och gjorde riktigt bra ifrån sig. Alla var mäkta imponerade över hur trevliga och samarbetsvilliga de var, det värmer ju lite extra i hjärtat. Condor skrapade ihop 447 p och Cleo 492 p, inte illa pinkat ;-) Nu har alltså 3 st C-are varit ute på korningsbanan med riktigt bra resultat, det är jättekul att de är så jämna! Cato var ju först ut med 487 p. Condor och Cleo gjorde också sina exteriörbeskrinvningar i helgen så nu kan de också titulera sig KORADE! Jättegrattis Mari & Frida!!! Jag får väl gratta mig själv också eftersom jag faktiskt deläger Condor med Mari ;-)


Fredagen bjöd på flera trevliga resultat... Min lilla fodertik griffonen Märta (Zaragambas Mortica Adams) ställdes på lilla Stockholm och slutade som 2:a m CK i öppenklass och blev sedan tredje Bästa Tik!! Heja Vicktoria, snart kniper ni certen också, förutom LP:t vill säga!!!


På lördagen ställdes Camelot (Conrad), Cleo och Daisie T och det gick inte heller illa... Tee kom 2:a med HP i juniorklass! Den lilla damen lägger bara priserna på hög... Jag tror att matte måste skaffa ett förråd till alla pokaler och rosetter snart ;-) Grattis Marie!! Conrad fick en slät 1:a med en helt fantastisk kritik! Dessutom skötte han sig exemplariskt, trots att han kommer från vildaste Norrland, där inomhus utställningar är synnerligen sällsynta ;-) (Förlåt Camilla, jag kunde inte låta bli... *asg*) Grattis Camilla!!


Cleo, den lilla sötisen, hon kammade hem vinst i öppenklass med CK och slutade sedan som BIM och tog CACIB!!!!!!!!! TJOHOOOO!!!!! Sjukt bra och fantastiskt roligt!!! GRATTIS FRIDA!!!!


Måste säga att allt detta ger en en extra kick och lite ny energi! Hunduppfödning är en otroligt dyr och slitsam hobby som jag ibland kan känna ger en huvudvärk (läs migrän)... Men när man ser reslutat som dessa, då inser man att alla timmar man lagt ner att planera en kombination faktiskt ger möda, OM man har en stor portion tur också. Jag vet inte hur många timmar vi har suttit och lusläst MH:n, jämfört HD & AD statistik i tre generationer bakåt, spårat syskons avkommor och letat sig fram till en kombination som man tror på, där hundarna i störtsta mån kompenserar varandra samtidigt som man försöker att ge avkall på så lite som möjligt. Men den perfekta kombinationen finns inte, det är bara att inse. Men gör man sitt bästa så har man gjort det man kan. Sedan kan moder natur i alla fall sätta käppar i hjulet, men det är ju lite av tjusningen också :-)


Imorgon ska jag jobba heldag och sedan ska jag fixa allt inför uppletandehelgen, jag mailar er som är anmälda under onsdagen med mer info!


Kram och hej alla cybervänner!


PS. Valpen på bilden är såklart Condor, det har nog inte funnits en sötare valp (nästan i alla fall... *ler*).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards